Vis min kurv

3. Pressemeddelelser
  4. Pressemeddelser 2018

Pressemeddelser 2018

Her finder du de seneste pressemeddelelser vedrørende produktnyheder fra Bjørn Wiinblad.

Grafisk guld fra gemmerne

Skiller Illustration

Bjørn Wiinblad er synonym med overdådigheden i dansk design. Hans fantasi, farveglæde og produktivitet var enorm, og siden Bjørn Wiinblad Denmark i 2014 tog fat på relanceringen af Wiinblads designskat, har hans popularitet nået nye højder. Til september ville Bjørn Wiinblad være fyldt 100 år, og helt i den verdensberømte multikunstners ånd markeres fødselsdagen med lanceringen af ”Quatre Coulours” – en eksklusiv limited edition jubilæumsvase i 500 eksemplarer samt en reliefvase og kronelysestage i gylden pomp og pragt med moderne, grafisk dekoration, der illustrerer Wiinblads aktualitet dengang og nu.

Nye neutraler fra Bjørn Wiinblad

Skiller Illustration

Netop nu trender maksimalismen på både den hjemlige og internationale designscene og skruer op for farver, mønstre og teksturer, præcis som Bjørn Wiinblad altid har gjort det. Gennem sit lange kunstneriske virke gik Wiinblad sine egne veje uden at skele til tidens dominerende strømninger, og derfor er det ikke overraskende, at Bjørn Wiinblad Denmark nu prøver kræfter med et nyt udtryk, der tager en afstikker fra netop maksimalismen. Efteråret 2018 introducerer brandet således en serie i ubemalet, hvidt porcelæn, der genfortolker Wiinblads verdensberømte figuriner ”De Fire Årstider” og overlader storytellingen til beskueren og porcelænets intense udtryk.

Wiinblads julebord

Skiller Illustration

Bjørn Wiinblad var om nogen en livsnyder. Han elskede levende lys, god mad, godt selskab og glæden ved at give – alt det, som især julen handler om. Derfor tæller Bjørn Wiinblad Denmarks sortiment naturligvis også et ægte julestel, Guirlande, som med sin fusion af kridhvidt porcelæn og røde draperinger emmer af moderne nordisk tradition. Servicet dækker op til både frokost, adventshygge samt julemiddag, og i anledning af Wiinblads 100-års jubilæum i år er der naturligvis en lille lækkerbisken i vente. Guirlande suppleres nemlig med et uundværligt serveringsfad og stemningsfulde fyrfadsstager samt en matchende porcelænsfugl, der lander fint og finurligt som et dekorativt indslag overalt i juleboligen.

Lys i løgkrukken

Skiller Illustration

Da Bjørn Wiinblad Denmark sidste år lancerede det karismatiske ”Blomsterhoved”, betød det et skridt i den mere minimalistiske retning for Wiinblads kendte univers. Et par enkelte blomsterstilke stukket ned gennem hovedets hulmønster er nemlig nok til at skabe illusionen af frodig blomsterkunst, og med afsæt i blomsterhovedets enorme popularitet tager Bjørn Wiinblad Denmark nu designeksperimentet videre. Dette forår er det blevet tid til at genfortolke en anden af hverdagens klassiske brugsgenstande – Lyslygten, som med forminspiration fra Wiinblads ikoniske løgkrukker og hulmønster fra blomsterhovedet, inviterer til lysfest indenfor og udenfor og suppleres af to forskellige fyrfadsstager med flowerpower-effekt.

Wiinblad æg-stravaganza

Skiller Illustration

Bjørn Wiinblad er kendt som multikunstneren i dansk design, men også socialt havde den verdensberømte keramiker mange facetter. Han elskede at omgive sig med mennesker, høj som lav, og brugte gerne enhver anledning til at vise sit venskab. Det gjaldt ikke mindst påsken, som hvert år fik Wiinblad til at fremstille en lille serie påskeæg, der blev sirligt nummereret og foræret til venner og nære relationer. Påskeæggene blev aldrig sat i produktion, men nu giver Bjørn Wiinblad Denmark alle en chance for at komme tæt på den vennesæle Wiinblad med nyhederne Bonbonniere og Påskeophæng, der har rødder i storytellingen om Wiinblad og i årstidens sprøde og spirende forårsblomster.

Tidligere pressemeddelser fra Bjørn Wiinblad

Er du interesseret i at se, hvad vi har skabt tidligere, så se her:

» PRESSEMEDDELSER 2017
» PRESSEMEDDELSER 2016

» PRESSEMEDDELSER 2015

» PRESSEMEDDELSER 2014

Det får du altid her

Når du handler her, får du altid:
Fri Fragt
Hurtig levering 2-3 dage
Gratis retur i 30 dage

Find forhandler

Mere end 250 butikker i Danmark forhandler vores produkter. Find en i nærheden af dig.