Vis min kurv

3. Pressemeddelelser
  4. Pressemeddelser 2014

Pressemeddelser 2014

Her finder du de seneste pressemeddelelser vedrørende produktnyheder fra Bjørn Wiinblad.

Glad
i låget!

Skiller Illustration

Keramikeren og multikunstneren Bjørn Wiinblad var ikke typen, der lagde låg på hverken sin personlighed eller sin kreativitet. Han sprudlede af livs- og arbejdsglæde og skabte med sine frodige kvindefigurer et eventyrligt univers, der i dag er mere populært end nogensinde. I 2014 genopstod Bjørn Wiinblad som brand, da Rosendahl Design Group omsatte Wiinblads originale streg til en serie moderne, funktionelle produkter, der nu suppleres sortimentet med tre farverige og anvendelige porcelænskrukker, der er lige til at blive glad i låget af.

»  Læs hele pressemeddelelsen her

bjørn wiinblad urtepotteskjuler, skjulere, Bjørn Wiinblad Rosalinde Urtepotteskjuler

Wiinblad vender tilbage

Skiller Illustration

Keramikeren Bjørn Wiinblad er kendt for sin fabulerende streg og frodige kvindeskikkelser, og hans enorme produktion tegner sig for et af de mest farverige kapitler i dansk brugskunsthistorie. De seneste årtier har der været lidt stille omkring Wiinblad, men ikke længere.

Dette efterår genopstår Wiinblad nemlig som brand, når Rosendahl Design Group skriver videre på fortællingen om den livsglade multikunstner og lancerer Bjørn Wiinblad 2.0. Kollektionen hylder Wiinblads autentiske og eventyrlige univers, men har samtidig et moderne, funktionelt formsprog, der bejler til både nostalgiske samlere og nye generationer.

Efter mange år i skyggen er Wiinblads produkter i dag blevet trendy loppefund og eftertragtede samlerobjekter, ja, ligefrem kult, og denne tendens griber Rosendahl Design Group fat i med relanceringen og revitaliseringen af Bjørn Wiinblad anno 2014.

Resultatet er en kollektion på 47 nye Wiinblad-dele med motiver, der er genskabt 100 % efter Bjørn Wiinblads originale streg, men indsat i et moderne farve- og produktunivers, der rummer en autentisk, men også tidssvarende fortælling om Wiinblad.

Samarbejdet med Rosendahl Design Group støtter desuden op om fortællingen om Bjørn Wiinblad ved at yde økonomisk støtte til, at Det Blå Hus omdannes til et arbejdende museum, præcis efter Wiinblads eget ønske.

»  Læs hele pressemeddelelsen her

Bjørn wiinblad bakke med rosalinde kopper, krus i farver

Det får du altid her

Når du handler her, får du altid:
Fri Fragt
Hurtig levering 2-3 dage
Gratis retur i 30 dage

Find forhandler

Mere end 250 butikker i Danmark forhandler vores produkter. Find en i nærheden af dig.